Sunday, August 22, 2010

Home » » Karangan Budak Sekolah Rendah Yang Menyeramkan

Karangan Budak Sekolah Rendah Yang Menyeramkan

Share

Karangan Budak Sekolah Rendah Yang Menyeramkan


Sila jangan terkejut baca karangan budak sekolah rendah ni ok. 
  

Pagi itu pagi minggu. Cuaca cukup sejuk sehingga mencapai takat suhu beku. Sebab itu saya tidak mandi pagi sebab air kolah jadi air batu dan air paip tidak mahu keluar sebab beku di dalam batang paip. Pagi itu saya bersarapan dengan keluarga di dalam unggun api kerana tidak tahan sejuk. Selepas itu emak saya mengajak saya menemaninya ke pasar.

Tetapi saya tidak mahu. Selepas emak menikam perut saya berkali-kali dengan garpu barulah saya bersetuju untuk mengikutnya. Kami berjalan sejauh 120 kilometer kerana pasar itu letaknya 128 kilometer dari rumah. Lagi 8 kilometer nak sampai pasar saya ternampak sebuah lori kontena meluru dengan laju dari arah belakang. Dia melanggar emak saya. Emak saya tercampak ke dalam gaung. Dia menjerit "Adoi!".

Lepas itu emak saya naik semula dan mengejar lori tersebut. Saya pun turut berlari di belakang emak saya kerana takut emak saya melanggar lori itu pula. Pemandu lori itu nampak kami mengejarnya. Dia pun memecut lebih laju iaitu sama dengan kelajuan cahaya. Kami pula terpaksa mengejar dengan lebih laju iaitu sama dengan dua kali ganda kelajuan cahaya. Emak saya dapat menerajang tayar depan lori itu. Lori itu terbabas dan melanggar pembahagi jalan lalu bertembung dengan sebuah feri di bawah jambatan.

Feri itu terbelah dua. Penumpang feri itu yang seramai 100 orang semuanya mati. Tidak lama kemudian kereta polis pun sampai. Dia membuat laporan ke ibu pejabatnya tentang kemalangan ngeri itu. Semua anggota polis di pejabat polis itu terperanjat lalu mati. Orang ramai mengerumuni tempat kejadian kerana ingin mengetahui apa yang telah terjadi. Polis yang bertugas cuba menyuraikan orang ramai lalu dia menjerit menggunakan pembesar suara. Orang ramai terperanjat dan semuanya mati...

Selepas itu emak saya mengajak saya ke pasar untuk mengelak lebih ramai lagi yang akan mati. Di pasar, emak saya menceritakan kejadian itu kepada penjual daging. Penjual daging dan peniaga-peniaga berhampiran yang mendengar cerita itu semuanya terkejut dan mati. Saya dan emak saya terus berlari balik ke rumah. Kerana terlalu penat sebaik saja sampai di rumah kami pun mati. Itulah kemalangan yang paling ngeri yang pernah saya lihat sebelum saya mati...


33 comments:

wan d luffy said...

gilos pnya budak...hahahaha

Muhd Suhaily said...

:) :) :) kelakar betui..iss iss..kreatif.. :)

zuar said...

budak ni mmg kreatif..haha

Dauspozi said...

hahaha, hantu yg karang artikel ni... banyak betul perkataan mati... Cerita lawak seram nih.!!!

Latest Entry: Kisah Qotzman Pahlawan Neraka | Dauspozi (Dot) Com

zuar said...

tau xpe..tp mmg popular la karangan ni..hahaha

Lynn Nasir said...

:t: banyaknya 'mati'..

Raybond said...

haha.. biar benor? budak skolah mane nie?

mizzura said...

ngeri betul kemalangan ni ..hehe

zuar said...

mmg mengerikan..sbb org mati yg tulis karangan ni..huhu

Sharinginfoz said...

macam2 kan bebudak ni...

Namewee

Anonymous said...

haha.budak ni mesti sgt comel

Anonymous said...

hehehe..berdarah idung baca karangan budak nih...heheheheh

tUan's famiLy said...

hahahahahhahahahahha~thats what i can say 4 now!hoho0h~

zuar said...

bawak bertendang ye kawan-kawan semua...hehehe

ami said...

.... ?? Emak budak ni kuat .. .. ..

zuar said...

kuat lari ke?hehe

Ab Rahman said...

bapak dia mana, siapa bapak dia ni.... kuat sangat anak dia ni... kalau bini kuat macam ni...bapak dia sure sangat-sangat kuat-kuat.... :)

mai나는 한국을 사랑 said...

hahaha....cant stop laughing..imaginasi yg teramat bijak...org mati pon sempat lagi tulis karangan...dasyat !!!...btw,,,memang menghiburkan..haha..*keep laughing*

zuar said...

ab rahman:pelik je bunyinye kuat tu..kekeke

mai:tolong cover gelak ok..hahaha

Anonymous said...

Soalan kuiz, berapa ramaikah orang yang mati dalam karangan ini? Sape dapat jawab dengan tepat, anda akan menerima hadiah misteri... iaitu sebatang garfu!! ha ha ha ha ha!!

Anonymous said...

ahahahahhaa...adeih...bagus tol mak de siap trajang lagi lori tu...ahahahha

Ieza Fiera said...

nieyh btol ke

zuar said...

ieza fiera: betol la:-p

nunamie nadea said...

lawak! budak nie mcm dh jd hantu je & mngarang crta nie. huhu

zuar said...

nunamie: tuan punya blog ni pun hantu gak sbnanya nunamie.haha:-p

Anonymous said...

ha.. =))

Anonymous said...

Budak ni mungkin sering di bully mak dia.
takkan la nak pegi pasar kena tikam garfu dulu.
fufufufu..

Anonymous said...

budak ni maybe makan dadah kot.. imGINE yg melampau =)) =))

Feena said...

arwah ni baik orangnya...

prince said...

Lawak Sgt...

mohd haki said...

memng serm giler,bru start bca pun dh mati..x pernh bca krangan seseram ni..nk ke hbis bca ni,brape kali mati dh ni...kakakaka....

mohd haki said...

seram giler,x prnh bca cite seseran ni,bru start bca pn dh 'mti' ni brape kli mati dh nk ke hbis bca..kakakaka..

Anonymous said...

comeeeeeeeellll :))

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

Singgah je???Komen la sikit.:-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Sensasi

Blog Archive