Monday, October 4, 2010

Home » » Harga Kereta Waja Lancer RM10 Je????

Harga Kereta Waja Lancer RM10 Je????

Share
Gambar ihsan dari funtasticko design

Harga Kereta Waja Lancer RM10 Je????

Setelah menyimpan wang selama 10 tahun, Mamat ke bilik pameran Proton untuk membeli kereta idamannya yang baru keluar iaitu Waja Lancer...Tapi malang sungguh, selepas dikira balik wangnya tu, tak cukup lagi RM10.

"Tunggu jap," kata Mamat kepada jurujual tersebut.

Dia terus menuju ke tepi jalan raya untuk cari seseorang yang dapat meminjamkan wang kepadanya dengan harapan menggunung dapat membawa pulang sebuah kereta Waja Lancer selepas 10 tahun menunggu.

Tiba-tiba Mamat terpandang seorang lelaki sedang duduk bersantai di kerusi sambil membaca surat khabar gaya seperti orang kaya... Lalu Mamat pun cuba meminjam wang daripada lelaki tersebut.

"Encik! Boleh tak tolong pinjamkan saya RM10. Saya nak beli kereta Waja Lancer,nanti saya bayar balik"kata Mamat kepada lelaki tu.  

Lelaki tu tengok Mamat atas bawah...Lalu berkata dengan selamba:

"Nah! Amik RM20 ni. Tak payah bayar. Tapi belikan saya satu!".

5 comments:

the bert said...

bagus r mamat..10 thn dulu dia dh tau proton nk kuar waja lancer..

zuar said...

xla.mamat simpan duit 10 tahun nak beli kereta.tapi waja lancer kuar dia nak beli la..muahaha

Anonymous said...

maaf saya menyampuk. kereta yang nak kuar nie mmg dah lama siap dianya prototaip. berdasarkan kwn aku yg pernah kerja kat proton di peringkat management.

zuar said...

yup..mmg lama siap..hjg bulan ni nak lancar..tp xkuar media lg..kalau sape nak beli boleh la pg proton hjg bulan ni

ibh said...

Akakakakka...lawak tul..kalau RM10..i pun nak 1 gak..

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

Singgah je???Komen la sikit.:-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Sensasi

Blog Archive