Wednesday, October 13, 2010

Home » » Nama Baru Waja Lancer Proton Inspira???

Nama Baru Waja Lancer Proton Inspira???

Share
 
Nama Baru Waja Lancer Proton Inspira???

SHAH ALAM 12 Okt. - Model baru Proton yang namanya masih dirahsiakan, akan dijual pada harga di bawah RM80,000 seunit bagi enjin 1.8 liter dan bawah RM95,000 bagi enjin 2.0 liter.

Terdapat tiga varian enjin MIVEC yang disediakan iaitu model 1.8 liter menggunakan transmisi manual dan transmisi automatik, serta model 2.0 liter dengan transmisi automatik.

Bermula Khamis ini, orang ramai yang berminat memiliki kereta yang dikenali sebagai model pengganti Waja ini boleh membuat tempahan di seluruh rangkaian Proton Edar dengan bayaran pendahuluan RM1,000.

Nama model kereta yang diberi nama kod P3-90A ini juga akan diumumkan esok yang dipercayai mendapat 'inspirasi daripada nama tempatan,' manakala pelancaran rasminya ke pasaran ialah pada 10 November ini.

Model ini adalah versi ditukar lencana daripada Mitsubishi Lancer, dengan kendalian dan sistem gantungan (suspension) dipertingkatkan oleh Proton dan sentuhan 'pemanduan sebelah kanan Lotus' untuk disesuaikan dengan permukaan jalan serta gaya pemanduan tempatan.

Semalam, para pengedar Proton telah dibawa memandu uji kereta ini, manakala hari ini, sekumpulan wartawan pemotoran termasuk Utusan Malaysia telah memandu ujinya dari Pusat Kecemerlangan Proton di sini sehingga ke Genting Highlands.

Difahamkan, Proton meletakkan sasaran untuk menjual lebih 1,000 unit sebulan kereta ini dengan jangkaan versi 1.8 liter transmisi automatik bakal menjadi pilihan utama.

Berdasarkan penelitian Utusan Malaysia, terdapat pengubahsuaian minimum dibuat ke atas kereta ini iaitu pada bahagian jeriji depan dan bamper belakang berbanding Lancer.

Kereta ini disasarkan kepada pengguna Proton Waja dan Persona serta model-model jenama lain yang sekelas dengannya, yang mahu menaik taraf kepada kereta baru yang bergaya sport tetapi tetap sesuai untuk keluarga.

Proton kenakan syarat ketat mengenai penerbitan gambar kenderaan itu dalam akhbar dan gambar yang tersiar hari ini ditentukan oleh pengurusan syarikat itu sendiri.


Gambar ihsan dari forum Proton Inspira Club

Nak tengok lagi gambar masuk blog Arena Kereta dan forum Proton Inspira Club yang baru dilancarkan minggu ni


Ringkasan dari berita kat atas:

  • Harga bawah RM80,000 seunit bagi enjin 1.8 liter

  • Harga bawah RM95,000 bagi enjin 2.0 liter

  • Model 1.8 liter menggunakan transmisi manual

  • Model 2.0 liter menggunakan transmisi automatik

  • Tempahan di seluruh rangkaian Proton Edar dengan bayaran pendahuluan RM1,000 bermula esok, khamis 14/10/2010

  • Nama pengganti Waja masih dirahsiakan tapi dengar khabar-khabar dari sumber yang sahih mungkin Proton Inspira

  • Secara rasmi nama pengganti Proton Waja ni akan dilancarkan esok, khamis 14/10/2010

  • Kepada yang berminat boleh la ke Proton Edar esok untuk buat tempahan:-). Saya pun minat jugak tapi takde duit nak beli..Macam mana tu..:-D

  •  Brochure yang terlepas keluar sebelum masanya..Jadi, memang sah nama model baru Proton ni Proton Inspira;-D



Free Gift bagi yang booking Proton Inspira (Sistem GPS Proton)




Apa pendapat korang model baru keluaran Proton ni??Proton Inspira...Sedap tak nama tu??

2 comments:

Ietams said...

unik name tu..

videokiki said...

Terbaik la Inspira..Sy dh pakai hampir 1 bln...2.0 E

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

Singgah je???Komen la sikit.:-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Sensasi

Blog Archive