Tuesday, February 15, 2011

Home » » Zuar Nak Kawin!!Plis Jadi Calon Isteri!!Help Me!!

Zuar Nak Kawin!!Plis Jadi Calon Isteri!!Help Me!!

Share

Zuar Nak Kawin!!Plis Jadi Calon Isteri!!Help Me!!


Berita hangat dan sensasi!!Zuar chicharito sedang mencari calon bakal isteri ni. Plis lah jadi calon...Dah lama mencari tak jumpa yang berkenan..Tolong!!Tolong!!Tolong!!

-
-
-
 
Wahahaha..Bunyi macam sangap je nak kawin kan..Stop!!Stop!!Jangan main-main! Sebenarnya zuar chicharito nak bukak satu cerita hot yang melibatkan sorang lelaki yang nak kawin tak lama lagi...Ni kisah benar..Tapi jangan tertipu dengan kisah ni ok..Erk???
 
Ok..Ceritanya berbunyi macam ni.............

Di sebuah kampung di Kuala Lumpur(Nama kampung dirahsiakan atas sebab-sebab tertentu) ada la sorang ibu ni yang risau sebab anak sulung dia tak kawin-kawin lagi.

Pada suatu hari tu, si ibu pun bawakla calon-calon yang dia rasa sesuai untuk dijadikan isteri kepada anaknya tu merangkap bakal menantunya la kan.

Si ibu ni jemput semua calon-calon tadi datang ke dalam rumahnya. Si ibu ni pun panggil la anak sulung lelakinya tu untuk pilih  yang mana-mana dia berkenan...Sebab semua yang datang ni hot-hot belaka..Mustahil tak dak sorang pun yang melekat.
 

OK..Calon-calonya adalah seperti berikut:

Calon Pertama: 

Ciri-ciri: Kulit cerah, rambut ikal mayang, pipi gebu, BUKIT BESAR!

Pekerjaan: Operator telefon a.k.a customer service merangkap receptionist

Si anak lelaki menolak calon pertama. Si ibu tanya la sebab dia menolak. Si anaknya pun dengan selamba berkata:

"Ala Mak...yang ni tak syiioookkkk....dia nih selalu cakap

MAAF, SILA TUNGGU SEBENTAR"

REJECT!!!

Calon Kedua:

Ciri-ciri: Kulit sawo matang, mata bulat dan besar,badan 100% bergetah, BUKITnya very nice..

Pekerjaan: Setiausaha

Yang kedua pun tolak jugak!Haih!!! Alasannya dia tolak "Nih lagi tak syyiiiooookkkk...asyik-asyik,

HARAP BERSABAR...SILA BERSABAR"

REJECT!!

Si ibu pulak makin risau sebab kebanyakkan calon yang ditunjukkan tak memenuhi kriteria anak
lelakinya tu...Demand sungguh!
 
Si ibu pun jemput calon terakhir...Dengan penuh kecewa dia rasa si anak akan tolak calon ketiga..


Calon Ketiga dan Terakhir:

Ciri-ciri: Kulit gelap-gelita, mata sepet sikit, badan 50% bergetah, BUKITnya kurang memuaskan.

Pekerjaan: Guru.

Tanpa segan silu dan memikir panjang lalu si anak lelaki ini bersetuju untuk memilih calon ini. Si ibu pun yang pening kepala tadi tiba-tiba terkejut lalu bertanya kepada anak lelakinya tu sebab dipilih calon yang terakhir ni.
 
Lalu anaknya pun bagitau... "Hah! mak nih la syyiookkk sikit...kalau cikgu besttttt..pasal dia selalu cakap

ULANG SEKALI LAGI, BUAT BANYAK-BANYAK, SALAH NI , BUAT MACAM NI 10 KALI LAGI. TERUSKAN..HAAA..TERUSKAN DAH BETUL TU..."
 
NAK!!NAK!!NAK!!


Tiba-tiba adik lelaki tersebut yang berumur 10 tahun menyampuk.. "Bang!!!....Abang kawin la dengan konduktor bas. Lagi syiokkkk!!!!....Diorang selalu cakap....

"NAIK CEPAT,NAIK CEPAT...MASUK, MASUK.....MASUK LAGI, DALAM LAGI...DALAM LAGILAAAAHHHHHHHHHHHHHH, MASUK BELAKANG....BELAKANG LAGI, LAGI BELAKANG. 



KahKahkahkahkiokkk!Nenongnenongnenong!
 
Moral of the story: Cikgu-cikgu sila jangan terasa ok...Ini cuma cerita dongeng.^_^

Gambar masa akad nikah jadi projek manager Nur Kasih Ramadhan FSPPP UiTM tahun lepas..Lalalala



10 comments:

Anonymous said...

begong....

RazFiRa said...

erkkkk

abstrakAM said...

terbaik...

GadisGula-gula said...

lawak tp ngokngek!

ayin~weeweet said...

kenapa cikgu punya part kurang memuaskan.

tak adil!hahahaha

cikDorazz said...

wakakakkaakkaka.......camni pon ada???

decrewz said...

Ha3.. Nak kitorang buat pemilihan ke? Pilih konduktor bas...kah3

Namee Roslan said...

saya rasa malu bila baca entry ni. :B

zuar said...

anon:anon, nape bengong plak..hahaha

gadis gula2: ngokngek tu pe ekkk???hahaha

ayin: kurang memuaskan mcm mana tu ayin?can u xplen..keh3

cik doraaz: ada la..:-p

decrewz:kah3..decrewz kalau bab ni mmg no satu kan..hahaha

namee:nape malu plak namee..hehe

amry said...

aku dah pernah baca citer ni.. tapi aku nak gelak gak...hahahahahhahahahahaha...mengong punya cerita =))

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

Singgah je???Komen la sikit.:-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Sensasi

Blog Archive