Tuesday, October 25, 2011

Home » » Kisah Seekor Harimau Yang Beriman

Kisah Seekor Harimau Yang Beriman

Share

Kisah Seekor Harimau Yang Beriman

Alkisah...Maka tersebutlah kisah..Ada sorang lelaki islam ponteng sembahyang Jumaat. Dah la tak semayang Jumaat, dia masuk pulak hutan nak buru ayam hutan. Masa dia terhendap-hendap dalam semak, tiba-tiba dia berlanggar dengan sekor harimau yang sedang lena tido.

Dia terkejut sampai senapang yang dia pegang tercampak lalu tergelungsur ke dalam jurang. Dia pula tergolek macam nangka busuk ke arah lain, jatuh pulak atas batu dan.............KRAKKKK!

Dua-dua belah kaki dia patah. Nah!Padan muka..Tapi jangan risau ..Ni bukanla berita paling buruk ok. Ada lagi ..Berita paling buruknya adalah harimau yang lena tido tadi terus menghambatnya, sedangkan dia dah tak boleh nak gerak lagi.

"Ya Allah," doa lelaki tersebut,"Ampunilah dosaku kerana ponteng sembahyang jumaat berjemaah pada hari Jumaat yang mulia ini ..Ampunilah aku ya Allah ...makbulkan hajat ku ini .. jadikanlah harimau yang memburuku harimau yang beriman .. tolong ya Allah! Aminnn.."

Tiba-tiba dengan tak semena-mena harimau tadi tiba-tiba terhenti betul-betul di depan lelaki tu bertukar menjadi sekor harimau yang beriman dan bersopan santun.

Sambil menadah kedua-dua kaki depannya ke langit .. Harimau tu pun berdoa, "Allahumma barik lana, fima razaktana, wa qina azzabbannar. Amin! "

Ngaappppppppppp!!!!!!!!!

2 comments:

riffzam said...

hehehe. :) harimau.harimau. :)

Hantu Bakal Disekat?

Awie Omar said...

Beriman sungguh harimau itu :)

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

Singgah je???Komen la sikit.:-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Sensasi

Blog Archive