Sunday, December 18, 2011

Home » » Imej Langsuir di Kulim Berjaya Dirakam??

Imej Langsuir di Kulim Berjaya Dirakam??

Share

Imej Langsuir di Kulim Berjaya Dirakam??

Baru - baru ni keluar berita di Sinar Harian pasal langsuir bertenggek atas batang paip kat Kulim. Bunyi macam seram tapi agak-agak boleh percaya ke? Bukan pe, kalau betul ramai yang nampak, mesti kecoh la kan. Tapi ada plak sorang brader ni cakap camni:

aku harap reporter yg menulis cerita ni dpt hubungi aku...aku residen kat Kulim Perdana, lokasi yg dimaksudkan tu...tp kami kat sini tak tahu menahu pun mengenai cerita ni kalau tak di terbitkan oleh paper sinar...jangan rosakkan minda anak2 kami disini...bikin panic ler laa bro...kesian bdk2..
Aih, tak kan orang yang dok kat kawasan tu tak tau cerita seram lagi menyeramkan bulu hidung ni. Pelik gak tu. Ntah betul ke tidak Sinar Harian ni, tak pun ntah betul ke tidak brader ni. :-D. Ni ha gambo langsuir tu kat bawah ni. Haha


HI-TECH - Misteri lembaga putih dipercayai langsuir yang dilaporkan sering bertenggek di atas paip air di jalan masuk ke Taman Kulim Perdana terjawab apabila imej objek putih yang sedang terbang berjaya dirakamkan Sinar Harian kira-kira jam 2.45 pagi semalam.

Sebelum ini, Sinar Harian dimaklumkan orang ramai mengenai kewujudan makhluk itu dan ia sering ditemui berterbangan sekitar kawasan ladang kelapa sawit berdekatan sebelum bertenggek di atas paip air.

Ketika imej berkenaan dirakam, keadaan di sekitar kawasan itu gelap dan hujan renyai.

Sebelum penggambaran dibuat, perkhidmatan pengamal perubatan tradisional terdiri dalam kalangan masyarakat Melayu dan Cina turut digunakan untuk memastikan lembaga yang selama ini menghantui tempat itu dirakamkan.

Selain kemenyan dan setanggi, beberapa peralatan lain turut digunakan. Malah, pengamal perubatan Cina yang hanya mahu dikenal sebagai Tan turut menjalankan upacara pemujaan di lokasi terbabit dan ini adalah hari ketiga cubaan untuk merakamkan imej lembaga itu.

Sebelum imej berjaya dirakamkan, terdapat beberapa gangguan berlaku seperti salakan anjing yang kuat dan sayup serta bau bunga kemboja yang sering ditemui di tanah perkuburan.

Perasaan seram sejuk semakin kuat dan menyebabkan dua daripada empat orang yang berada di lokasi mengambil keputusan untuk beredar dari kawasan itu.

Daripada pengamatan dibuat pada imej lembaga berkenaan, ia tidak bermata dan badannya putih seakan-akan dibalut dengan sesuatu.

Ketika rakaman dibuat, lembaga itu terbang dengan keadaan mukanya menghadap ke hadapan di belakang wartawan Sinar Harian yang sedang duduk di tepi pembahagi jalan.

Seorang pengamal perubatan tradisional Melayu yang dikenal dengan nama Rosli berkata, terdapat lima lembaga sekitar kawasan itu dan imej yang berjaya dirakamkan adalah yang ketiga.

Menurutnya, sebelum ini, pokok besar dan hutan tebal di sekitar kawasan itu menjadi tempat tinggal mereka, tetapi setelah ia diteroka bagi tujuan pembangunan, makhluk ini terus mendiami tapak lamanya.

“Makhluk halus, jin, iblis dan syaitan memang wujud dan kita harus mempercayainya. Mereka muncul setelah diseru dan dipuja.

“Kita boleh berkomunikasi dengan mereka jika kita mempelajari ilmu tertentu. Selain itu, makhluk ini turut mengenali dan akan membenci individu yang tahu asal-usul mereka,” katanya.


Sapa orang Kulim yang dok kat situ? Ada betoi ka ceta ni??:-D

3 comments:

coachnike28 said...

ni kena panggil SYOK dari maharaja Lwk Mega...sebab di aje yg boleh bagi love bite kat hantu ni...

Izzat Aziz said...

hantu benda yang aku tahu ada.. tapi aku harap sepanjang hidup aku tak perlu lah nampak walaupun sekali.. memang tahap ingin tahu aku berhenti setakat tu..haha

Anonymous said...

sinar harian guna camera handphone ka? blur ja...

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

Singgah je???Komen la sikit.:-D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Artikel Sensasi

Blog Archive